Vogelduck.reismee.nl

Dragonboatrace, Hidden Grove, Smuggler Cove, Powell River en omgeving

9-6, zondag vandaag.

We moeten om 10.00 uur u het Porpoise Bay Park zijn, Jody en haar team gaan peddelen in de Dragonboatrace. Vier teams doem mee, ze worden gemixt, zodat iedereen met andere mensen moeten gaan varen. Na een mooie warming up beginnen de races, het is vooral bedoeld voor de fun, maar er is wel een echte beker. Jody at in team vier, ze wonnen de eerste race, maar verloren nipt helaas de tweede.

Het was wel koud, maar droog en later in de middag werd het warmer. Tegen half 1 was het afgelopen . Jody ging naar huis en Johan en ik hebben een wandeling gemaakt door het park en langs het strand. Later zijn we doorgereden richting Tuwanek, en gestopt bij Hidden Groves, daar gewandeld, was heel erg mooi, gewandeld tot Pine Bluff Viewpunt.

Terug naar Jody, daar buiten gezeten en kip met kerrysaus gemaakt, s avonds lekker rustig gezeten.

10-6

Vandaag gaan we met de ferry naar Powell River, Jody moet werken deze week en wij gaan dus een reisje van 5 dagen verderop maken. Onderweg komen we Smuggler Cove Marine Park tegen, Hier gaan we wandelen, dit is erg mooi, maar wel ruig, ook om te lopen, terwijl andere stukken erg gemakkelijk gingen. We hebben hier bijna 4 uur gewandeld. Prachtig gebied.

Toen naar de ferry, we moesten hier een uur wachten, waren een half uur te laat voor de andere ferry, even lekker koffie gedronken en een broodje gegeten en toen op de ferry, dit was een hele mooie reis tussen de bergen door. Helaas geen walvissen/orka’s e.d. gezien, maar was heerlijk op de boot. Toen door naar ons hotel Beach Gardens Resort & Marina. We hebben kamer op de bovenste verdieping (3) en kijken uit op haventje en oceaan, prachtig. Vandaag maar even broodjes gegeten en daarna gewandeld langs stukje strand en met de auto naar strand in Powell River, daar ook nog een heel stuk gelopen. We lopen er weer wat op a deze vakantie.

11-6

Vandaag gaan we naar Lund, hoogste punt met de auto, daar rondgewandeld, en Lund loop van 1 km. gelopen. Onderweg zagen we een beer, gestopt en hij liep uiteindelijk rond de auto, was niet zo’n hele jonge beer meer, stak de weg over en toen konden wij verder rijden.

Daarna gestopt bij Siammon, daar aan het strand gestopt, mooi plaatsje, naar Zalm kwekerij geweest, Eagle gespot, dus stuk rondgelopen om hem te fotograferen. Door het dorpje gelopen en gegeten langs de weg bij restaurantje, daar een wrap gegeten, was heerlijk en erg vol, ik kreeg hem niet eens op. Verder door gereden en gestopt bij Wildwood, daar een uurtje aan het strand in de schaduw gezeten, wat was erg lekker relaxt.

Terug gereden naar Powell River en daar de Wallmart in geweest. Nog even wat rondgelopen in stadje en terug naar hotel. Gegeten en toen nog even lekker gaan zwemmen in het zwembad. We hadden het hele bad voor ons tweetjes. Tegen 20.30 uur op balkon naar de zonsondergang gekeken. Wat is dat toch een mooi gezicht. Ook nog twee zeehonden gespot, alleen hoofden boven water.

12-6

Alweer een dag verder, wat gaat het snel. Vandaag gaan we Duck Lake Park, Duckie moet toch zien waar hij vandaan komt. Erg groot park, eerst 8 km er dor gereden voor we ij het meer kwamen,

Na foto’s te hebben genomen weer verder, want we wilden gaan wandelen, alleen kwam er ineens een jonge beer op ons pas (wij in de auto) en toen had ik weinig zin om daar nog te gaan wandelen, want als er een jonkie is, is de moeder niet er weg. We besloten om naar een andere plek te gaan en zijn toen naar Saltery Bay gereden, helaas waas daar ook niet echt een plek om te lopen en zijn we langzaam teruggereden naar Powell River, hoewel het erg heet is, 29/30 graden gaan we toch de Willington Beach Trail lopen (ligt in de stad), dit was een mooie route van ong. 6 km. 3heen en 3 terug, met allemaal oude bomen en oude machines, een erg leuk, ruig en mooi stadspark, daar eekhoorntjes gezien en veel vogels. Daarnaast gezien hoe ze bomen van een vrachtwagen in het water gooien, wel weer een aparte ervaring. Vanavond de eagle (net als vanmorgen) weer gezien en de zeehonden.

Terug naar hotel daar gegeten. Morgen weer met de ferry naar het andere deel van Sunshine Coast en slapen dan bij Ruby Lake Resort.

Jan

Spannend, zo'n confrontatie met een beer! Dat maak je thuis niet mee.
Jullie vermaken je wel, zo te lezen. Ga lekker door met genieten, wij volgen jullie op afstand.