Vogelduck.reismee.nl

Ruby Lake, Skookumchuck Rapids, Roberts Creek, Davids Bay

13-6

Om 9.45 uur vertrokken uit hotel op weg naar Ruby Lake Resort. Toch nog gestopt bij Myrtle Point, daar foto’s gemaakt van Myrtle Rocks. Toch nog gevonden, terwijl we de eerdere dagen er naar zochten en het niet konden vinden. Daarna door gereden naar Saltery Bay. Daar om 11.45 uur met de ferry terug naar Earle Cove. We zijn na de overtocht even naar Egmont gereden, maar vonden het te laat om te gaan lopen bij de Smookumchuck Rapids, omdat we niet weten hoe lang het lopen is.

Dus maar weer in de auto op zoek naar Ruby Lake Resort, tomtom geeft gaan nog 40 km., maar dat bleek niet goed te zijn, het was stuk dichterbij. Groot meer, we kregen sleutel (schelp met sleutel er aan vast) en konden op zoek naar onze ent. Dit bleek een safaritent e zijn met een bed er in, met klamboe, en tafeltje met twee stoelen. Na wat gegeten te hebben zijn we gaan roeien op het meer in een roeiboot, dit was erg leuk en ontspannend. Het was wel erg warm (28 graden). Toen eerst maar voor de tent weer wat bijkomen en daarna zijn we gaan eten in het Italiaanse restaurant wat er bij was. Dit was erg lekker, heerlijk op de patio gezeten en lekker genoten van lagoon en alle vogeltjes die je er hoorde. Tegen naar de tent zagen we het in heer nog een bever. Verder vandaag een specht gezien, eekhoorn, en andere vogels. Ook zwommen er schildpadden.

Naar de washroom was nog wel een stukje lopen en natuurlijk naar boven ofwel terug naar de tent naar beneden.

14-6

Alweer een nieuwe dag, de dagen gaan snel hier. Johan vanmorgen een uurtje gelopen om foto’s e nemen van allerlei bloemen, daarna ontbeten en op weg.

Vandaag gaan we naar Smoomumchuck Rapids Provincial Park bij Egmont. Ofwel naar Smoomumchuck Narrows.

Skookumchuck betekent “sterk water” in Chinook First Nation. Twee biljoen liter water vult/stroomt elke dag de Skookumchuck Narrows

Eerst hebben we bij een broodje gegeten bij de bakkerij, die op het pad is, erg lekker en wat lekkers mee voor onderweg. (Chinemon bank, ik hoop at ik het goed schrijf, erg lekker maar zoet).

Toen op pas, het eerste stuk was goed te lopen, je had het gevoel dat je door een oerwoud heen liep, met allemaal grote, dikke en hoge bomen, heel veel varens, erg mooi. Wat een omgeving. We hebben er ongeveer anderhalf uur over gedaan, maar dat kwam vooral door alle foto’s die gemaakt moesten worden.

Verder omhoog en weer naar beneden en weer omhoog, bij splitsing kon je twee kanten kiezen, eerst gingen we naar het North Path, dat was erg mooi, maar voor het ruigere werk moesten we naar de andere kant, dit was een knap ruig stuk om te doen, maar het is weer gelukt, nog niet aan de terugtocht denken. Boven heb je uitzicht over de Narrows, het is nog rustig als wij er zijn, maar een van de kajakkers vertelt at het een half uur voor de wave echt begint, dus daar lekker rustig zitten wachten. Er kwamen nog twee kajakkers en tegen half vier, toen de stroming heftig werd gingen ze het water in. Prachtige beelden van hoe ze tegen de natuur vechten om overeind te blijven. Erg indrukwekkend, het natuurgeld, maar ook hoe ze daar in probeerden zich staande te houden.

Tegen kwart over 4 terug, eerste stuk even wat moeilijker daarna goed te doen en we waren binnen een uur en 5 minuten terug bij de auto.

Daarna op weg terug naar Sechelt.

15-6

Vandaag eerst naar Roberts Creek geweest, daar rondgelopen, leuk plekje, met grotere stranden met zand in plaats kiezels en stenen. Boodschappen gedaan en thuis geluncht. Het was zo warm dat we niet veel puf hadden dingen te doen, dus lekker in de tuin gezeten. S Avonds naar Davids Bay gereden, daar foto`s gemaakt van de zonsovergang. Prachtig daar.

Getankt, voor 72 dollar, leek wel of we thuis waren, maar omgerekend is het gelukkig maar 47 euro.

16-6

Vandaag gaan we met ons drietjes op pad. We zijn eerst naar Halfmoon bay gegaan, daar gewandeld aan de pier en lekker op stand gezeten, broodjes gekocht voor de lunch.

Toen zijn we doorgereden naar Francis Point Marine Park, erg mooie omgeving om door te rijden, daarna gewandeld over wandelpad en rotsen, geluncht op de rotsen, Adelaar(eagle) gevolgd in zijn visactiviteiten, hert gezien.

Hierna zijn we naar Irvings Landing gereden, ook door een mooie omgeving en foto’s op de pier gemaakt. Verder was hier niet veel, dus weer verder gereden en Jody laten zien waar we geslapen hebben bij Ruby Lake Resort. Daarna terug naar huis over de Highway 101.

’s Avonds hebben we een poosje zitten pesten.

Henny

Wat een avontuur

Ria

Wat een reis,
Als ik jullie verhaal lees en fotos zie krijg ik ook zin om daar naar toe te gaan. Prachtig.
Ik droomde vannacht dan jan een ik met een cruiseschip en reis zouden maken, nou dat was een nachtmerrie. Heerlijk om dan jullie verslag te lezen. Vergeet ik mijn droom tenminste.
Geniet er nog maar lekker van. Hier is het eindelijk een paar dagen zomers.