Vogelduck.reismee.nl

De laatste dag met Jody en Vancouver

19-6

Toen we vandaag wilde vertrekken zagen we een slang op de weg, dus foto’s maken.

Vandaag gaan we naar Garden Bay bij Pender Harbor, Dit is een stuk rond waarvan de werkgever van Jody eigenaar is. Zij hebben daar een gebouwtje gezet voor educatie over de Shish?lh Nation, waar ook veel informatie te vinden van is in het Tems Swiya Museum, waar we met Jody geweest zijn.

Dit is een mooi rustig plekje aan de baai, heerlijk om te relaxen. En ook nog een kleine wandeling te maken. Goed toegankelijk.

Wij hebben daar geluncht en het was heel stil, je hoorde de natuur. Tijdens wandeling specht gezien.

Daarna terug gereden richting Secret Cove, daar konden we niets vinden en zijn doorgereden naar Smuggler Cove Park, daar het eerste stuk van de wandeling opnieuw gelopen.

Terug naar huis, maar eerst in Roberts Creek fish and chips gehaald. ‘s Avonds nog even gekaart en alles ingepakt om morgen naar Vancouver te gaan. Raar idee dat we al weer weg gaan. Het lijkt nog maar zo kort geleden dat we aankwamen. Maar ja, de dagen gaan snel.

20-6

Afscheid genomen van Jody, helaas is het weer over. We nemen de boot van 11.00 uur, en gelukkig kunnen we er nog op. Erg druk bij de ferry en nog drukker op de weg naar Vancouver, highway 1. Maar gelukkig heb ik een goede chauffeur.

Tegen 12.45 uur hotel gevonden, maar kunnen pas 14.00 uur inchecken, dus eerst een stuk gewandeld. Koffie gedronken bij Tim Hortens, met donut en muffin. Toen ingecheckt in onze laatste slaapplaats voor de komende 3 nachten. Daarna gaan lopen richting Down Town, ellenlange straat de E 41 Ave, ongeveer halverwege besloten de bus te pakken, want ik wil in de stad ook kunnen lopen.

Uitgestapt omgeving Harbour en verder richting Down Town gelopen, Gestopt bij Vancouver Lock-out, daar naar boven met de lift aan de buitenkant van het gebouw, boven prachtige foto’s gemaakt van de stad, wat mooi, 168,88 meter hoog.

Daarna richting Gastown gelopen, de steamklok gezien. Toen maar weer terug met de bus, langs een stuk waar (ook al gezien op de heenweg) veel armoede is, veel drugsverslaafden, erg triest om te zien. Ook kwamen we stil te staan met de bus, er was een brand geweest en de chauffeur moest de stroom (bovenleiding) van de bus af halen om verder te kunnen, daarna het stroom er weer op gezet, het was een vrolijke, praatgrage chauffeur.

Terug in E 41 Ave, gegeten bij Kokoro Ramen, was erg lekker, waarna we terug zijn gegaan naar het hotel.

21-6

Vandaag naar Capilano Suspension Bridge Park, we zouden met de bus, maar dat was 1 uur en een kwartier, terwijl het met de auto 25 minuten is. Althans dat zei Tomtom, helaas file, dus nog een uur onderweg geweest. Maar goed we zijn aangekomen. Kaartje gekocht en het park in.

Over de hangbrug, met heel veel anderen, was leuk, maar niet zo heel indrukwekkend als wij dachten dat het zou zijn. Ook over de Cliffwalk en Treetops adventure gelopen. Het was leuk om te doen, maar in Noorwegen over spannender bruggen gelopen. Twee keer over alles heen gelopen en toen terug naar de stad, helaas was de file terug nog een beetje erger dan op de heenweg en dus zijn we afgeslagen en de wijk Lion Valley in gegaan, daar gewinkeld in winkelcentrum en na anderhalf uur toch maar weer op weg, de file was er nog wel maar we konden nu wel doorrijden en waren op tijd terug in het hotel.

Morgen nog een dagje Stanley Park.

22-6

Vandaag dus naar Stanley Park, we zouden met de bus, maar zijn uiteindelijk met de auto gegaan, dat was goed te doen.

Het is vandaag wat bewolkt, maar dat is erg lekker als je wil gaan wandelen.

Auto neergezet bij second beach en gaan lopen, eerst naar het strand en toen toch richting bos terug, langs Lost Lagoon, de seawalk op, eerst de verkeerde kant op naar Coal Harbour, daar stuk gelopen en lekker gegeten, toen terug langs rowing club, richting Totem Poles, onderwijl nog Deadmans’s Island gezien. Bij de Totem Poles veel foto’s gemaakt en in winkel rondgekeken. Alles stuk prijziger dan in Vancouver zelf (qua toeristendingen). Terugweg via Portuguese Joe Monument, Harry Jerome Statue (niet op de foto gezet), Lighthouse, Girl in Wetsuit, Empress of Japan Figurebend en door het park terug naar Second beach, daar poosje gezeten en toen terug naar hotel.

11,92 km. gelopen.

We zijn weer gaan eten bij Kokoro Ramen, nu Japans, erg lekker. Goed restaurantje en erg druk. Terug naar kamer en nu laatste stuk van reis vermelden op reismee. Morgen vliegen we terug naar Nederland en zit deze vakantie er al weer op.

We hopen dat jullie een beetje mee genoten hebben van deze vakantiereis.

Groetjes, Johan en Marja.

Henny

Leuk hoor,tot op de Rakker.

Jan

We hebben de verhalen gelezen en de foto's gezien, maar er zijn natuurlijk nog veel meer verhalen en foto's. Binnenkort horen en zien we graag de details. Goede reis naar huis en tot gauw!