Vogelduck.reismee.nl

de eerste dagen in Canada

4-6-2019 Op weg naar Sunshine Coast Canada

Met de trein naar Schiphol, Loes en Julian brengen ons. De trein is vol, maar we hebben een zitplaats en kunnen lekker tot Schiphol blijven zitten. We komen rond 11 uur aan in Amsterdam en brengen de koffer naar het bagagepunt. Daarna koffie gedronken in Starbucks, lekker buiten broodje gegeten en toen langzaam naar de gate, F6. Toen wachten op inchecken. We hebben stoel 56b en c.

Het vliegtuig vertrok op tijd en we hebben twee maaltijden , ijs, koffie, drinken e.d. gekregen. De vlucht duurde 9,25 uur en om 15.45 uur tijd in Vancoever kwamen we aan. Koffer opgehaald en toen naar Alamo voor de auto. We kregen in eerste instantie een mooie witte auto met open dakje,maar toen we bij het controlepunt kwamen bleek dat de meneer die ons de auto gaf, een auto van de verkeerde firma had uitgezocht. Dus kregen we een andere. Een nog grotere auto (zwart), een Kia, met alle luxe die er maar is.

Daarna op naar het hotel, Dunbar Home, blijkt een slaapkamer met kamer/keuken te zijn. Prima voor 1 nacht, Lekker geslapen.

5-6

Ontbeten en toen op weg naar de ferry, onderweg gestopt bij Vancouver Park beach, stukje over het strand gelopen, gezien hoe de politie een luxe auto van het parkeerterrein wegsleepte. Foto’s gemaakt van Burrard Bridge en het strand.

Doorgereden naar de ferry naar Langdale, we waren daar tegen kwart over 11, de boot vertrok om 12.05 uur. Na een hele mooie overtocht, waren we om 13.00 uur in Langdale. Toen op weg naar Gibsons, waar we Jody zouden ontmoeten. Helaas werken onze telefoons niet en kunnen we haar niet bellen. We wilden een prepaidkaart komen, maar verkoper wilde/kon alleen abonnement verkopen en dat hebben we dus niet gedaan. Toen we de winkel uit wilden gaan, kwam Jody er net aan, hoezo toeval bestaat niet. Samen door/ teruggereden naar Sechelt, waar Jody woont.

Avond verder rustig aan gedaan, lekker bij praten en gegeten.

6-6

Vandaag om kwart over 8 opgestaan, Jody is vandaag vrij, dus zijn we na de koffie en ontbijt, tegen 11.00 uur op pad gegaan. We gaan naar Porpoise Bay, daar gewandeld aan het strand en door een stukje bos, erg mooi, veel oude bomen. Daarna zijn we downtown Sechelt gegaan, gegeten bij Lighthouse Pub aan de haven, gewandeld door downtown en walkside langs kust. Tegen 5 uur terug naar woning. ,s avonds naar het strand foto,s maken, o.a. van reiger.

Jan

Ik zie het al, een typische Marja-en-Johan-vakantie: genieten van de omgeving, stukje wandelen, foto's maken . . . Geen gestress, rustig an . . . Mooi om zo een beetje mee te reizen. Geniet!

Ria

Zo te horen hebben jullie een goede reis gehad en is het daar fantastisch en wat een mooie foto 's. Super.
Ik ben vandaag van assen naar ikea in Groningen gelopen met slecht weer. Johan ik heb je gezelschap wel gemist. Snif snif